Fase 2

De volgende fase voor de jeugd is weer begonnen, met voor JO13-1 de uitdaging in de 2e klasse.

Tivoli JO13-1 - Budel JO13-1

6-11-2021

De tegenstander was gedegradeerd uit de 1e klasse en wij als kampioen van de 3e klasse konden wel tegenstand verwachten. Dit was ook direct te merken aan het begin van de wedstrijd. We kwamen al na 2 minuten achter door een goal van Jill, nummer 10 van Budel. We hadden vooraf in de kleedkamer gezegd: let op in de eerste 10 minuten geconcentreerd zijn en geen tegengoal krijgen en we kwamen zoals zo vaak dit jaar weer op achterstand. Als we een goal tegen krijgen, worden we wakker als team en gaan dan beter spelen. Dit gebeurde nu ook. We kregen wat kansen en net voor de rust maakte Romano eindelijk de 1-1. Na de rust kwamen we iets meer onder druk te staan. De tegenstander schoot nog 2 keer op de lat, maar 1 punt was verdiend voor beide partijen. Ceyhun keepte een goede wedstrijd. Het was een wedstrijd met veel duels, inzet en af en toe lange ballen. Echt grote kansen kregen we niet, maar we gaven ook niet veel weg en er werd goed verdedigd. We kunnen de komende weken meer van dit soort goede tegenstanders verwachten in de 2e klasse. Einduitslag 1-1.

Rood Wit Veldhoven JO13-1 - Tivoli JO13-1

13-11-2021

Zoals zo vaak dit jaar is gebeurd, kwamen we na 7 minuten op achterstand na een eigen goal van Thomas. Hij wilde de bal net voor de lijn wegschieten, maar schoot in eigen goal. Twee minuten later scoort Furkan de 1-1 na een mooi schot rond de 16 meterlijn in de hoek. Halverwege de eerste helft scoort Furkan weer na een knappe actie en we staan op 1-2. Voor de rust een steekbal van Furkan op Romano maar helaas komt de bal keihard op de lat. Toch maakte Stijn net voor de rust de 1-3. Na de rust een paar schietkansen, maar geen goals. Jaylanio en Romano raakten ook nog de lat. De tegenstander maakte in blessuretijd nog de 2-3. We gaven niks meer weg en het was een verdiende overwinning! Tot nu toe doen we erg goed mee en wacht over 2 weken de topper tegen DVS JO13-1.
TIVOLI JO13-1